入店について
日本語
- 日本語
- English
- 简体中文
About entry
English
- Japanese
- English
- Simplified Chinese
关于入店
简体中文
- 日语
- 英语
- 简体中文
スターバックス リザーブ ® ロースタリー 東京は、予約することなく、ご入店いただけます。
混雑時のみ、スムーズにご利用いただくために、
店頭で順番待ちの整理券を発行し、番号順にご入店をお願いしています。
また、入店当日に限りオンラインで時間を指定してご利用いただける
入店受付を行なっております。
受付数には限りがあります。
Reservations aren’t necessary to enter Starbucks Reserve® Roastery Tokyo.
During peak hours, we issue numbered entry tickets and ask customers to enter the establishment in numerical order to ensure smooth service.
In addition, online registration for specific time entry is available, but it is limited in availability and must be made on the day of your visit.
东京星巴克臻选® 烘焙工坊无需提前预约即可入店。
仅在繁忙时段为确保体验顺利,会在店内发放号码券,请您按号码顺序入店。
另外,我们还提供网上指定入店时间的服务,仅限入店当日使用。
接受的申请数量有限。
店頭発券順番待ち 整理券
混雑時のみ現地にて発券しています。
発券から入店までは下記の通りです。
Tickets issued onsiteNumbered entry tickets
Tickets are only issued onsite during peak hours.
Please follow the steps below for ticketed entry.
现场发券等待顺序 号码券
号码券只在繁忙时段现场发放。
从领号码券到入店的流程如下。
店頭で二次元コードの読み取り
スターバックス リザーブ® ロースタリー 東京に隣接するビルに掲示している二次元コードを読み取り、サイトにアクセス。
- 外部システム(Airウェイト)に接続します。
- 必要に応じて言語選択を行います。
メールアドレスの入力と受付
案内に従いメールアドレスを入力して受付し、受信したメールのリンクから、受付入力の画面にアクセス。受付人数を入力後、内容を確認し「受付する」をタップ。
番号順の呼び出し後、店舗入り口へ
呼び出しメールが届き、待ち状況確認画面のステータスが「呼び出し済み」になったら、店舗入り口で受付番号を提示して入店。
Scan the two-dimensional code at the adjacent building
Scan the two-dimensional code posted on the building adjacent to Starbucks Reserve® Roastery Tokyo to access the AirWAIT website (external system).
- Select a language if desired.
Enter your email address and register
Enter your email address as directed. Click the link in the email you receive to access the booking screen. Enter the number of people in your party, confirm the details and tap "Booking".
After being summoned by number, go to the entrance of the store.
After you receive a summoning email and the status on the waiting status confirmation screen changes to "Complete”, present your booking number at the store entrance and enter the store.
在入口处读取二维码
阅读贴在东京星巴克臻选® 烘焙工坊旁边建筑物上的二维码,即可访问排号网站。
- 连接到外部系统(AirWAIT)。
- 按需求选择语言。
输入电子邮箱地址和登记排号
按照说明输入您的电子邮箱地址开始登记,使用您收到的电子邮件中的URL地址进入排号页面。输入入店人数后,确认输入的信息并点击 “登记”。
被叫到号码后,前往店铺入口
当您收到叫号电子邮件,且等待状态确认屏幕上的状态为 “请来店”时,请在店铺入口处出示您的登记号码后入店。
オンライン受付当日時間指定
来店の当日、事前に受付することで
来店時間を指定して入店できます。
受付から入店までは下記の通りです。
※実施していない場合がございます。アクセスしてご確認ください。
(受付開始時間は午前7時頃です。)
Online registrationSame-day entry time registration
On the day of your visit, you can register for a time slot entry and enter the store at that time.
Please follow the steps below for registered entry.
※Please note that registration is limited in availability. We appreciate your understanding.
(Reservation can be made from around 7 a.m.)
网上排号当日时间指定
来店当日,您可以通过事前排号指定来店时间并在对应时间入店。
从排号到入店的流程如下。
※可能根据当日情况有所改变。请访问网站确认具体情况。
(排号开始时间为早上7时左右。)
申し込みページにアクセス
来店日の当日、受付時間内にアクセスして順番待ち受付をタップ。
- 外部システム(Airウェイト)に接続します。
- 必要に応じて言語選択を行います。
メールアドレスの入力と受付
案内に従いメールアドレスを入力して受付し、受信したメールのリンクから、受付入力の画面にアクセス。受付人数と来店時間を選択後、内容を確認し「受付する」をタップ。
- 受付完了メールが届きます。
指定した受付時間に店頭へ
指定した受付時間内に、店舗入り口で受付番号を提示して入店。
Access the registration page
On the day of your visit, access the website during business hours and tap “Waiting List Registration”.
- You will connect to the external system (AirWAIT).
- Select a language if desired.
Enter your email address and register
Enter your email address as directed. Click the link in the email you receive to access the booking screen. Enter the number of people in your party and arrival time. Confirm the details and tap "Booking".
- You will receive a confirmation email.
Visit the store at the designated entry time
Present your booking number at the store entrance and enter the store during the designated entry time.
访问申请页面
来店当天,请在排号时间内访问网站,点击排队取号。
- 连接到外部系统(AirWAIT)。
- 按需求选择语言。
输入电子邮箱地址和登记
按照说明输入您的电子邮箱地址开始登记,使用您收到的电子邮件中的URL地址进入排号页面。选择入店人数和来店时间后,确认详细信息并点击“登记”。
- 您将收到一封排号完成的邮件。
在指定的排号时间前往店铺
在指定的排号时间内,在店铺入口处出示您的号码并入店。
よくある質問
FAQ
常见问题
入店について
来店日より前に入店の予約はできますか?
- 店頭整理券、オンライン当日時間指定ともに当日受付・入店のみです。
店頭整理券、オンライン当日時間指定は、一度に何名分までまとめて取得できますか?
- 一度に5名分までまとめてご取得いただけます。6名以上の整理券が必要な場合は、2回に分けてお取りいただくか、入店される別の方とそれぞれ取得をお願いします。
呼び出されてすぐに店舗まで行けない場合はどうしたらいいですか?
-
- 店頭整理券の場合
お呼び出し後、2時間以内であればご入店いただけます。 - オンライン当日時間指定の場合
お申し込み時にお客様ご自身で指定された時間枠(30分)内にお越しください。時間を過ぎてしまうと入店できません。
- 店頭整理券の場合
店頭整理券やオンライン当日時間指定のキャンセル、変更をしたい
-
- キャンセルの場合
申し込み完了メールに記載のあるリンクからキャンセル手続きを行ってください。 - 変更の場合
お申込み済みの内容を一度キャンセルいただき、最初から取得し直す必要がございます。
- キャンセルの場合
子どもの分も整理券やオンライン当日時間指定の取得が必要でしょうか?
- お子さまの分も含めての取得をお願いします。
整理券を取得ようとしたが、発券システム(Airウェイト)からメールが届かない。
- メールアドレスの入力間違いで受信できていないか、迷惑メールフォルダに保存されている可能性があります。ご確認の上、受信が確認できない場合は、再度受付をお願いします。
整理券を同行者分もまとめて取得したが、同行者と別々で入店したい。
- 既にご入店済みのお連れさまに店舗入り口までお越しいただき、同行者である確認が行えればご入店いただけます。
一度整理券を取得すれば、何度でも入退店できますか?
- 整理券は1回限り有効です。同一整理券で一度ご退店されてからの再入店はできません。
店内のご利用について
どんなメニューがありますか?
-
各階で内容が異なります。
- 1階:
- コーヒー/エスプレッソビバレッジ/各種フード
- 2階:
- ティー/一部のフード
- 3階:
- カクテル/コーヒー/エスプレッソビバレッジ/各種フード
- フードは時間帯および提供場所によりメニューが異なります。
席は自由に座れますか?
-
ご購入の階に関わらず、店内の座席はすべてご利用いただけます。1階から4階までさまざまなタイプの席があります。お気に入りの場所を探してみてください。
- 混雑時には座席をお取りするのにお待ちいただく場合がございます。
- セッション開催やイベント等でご希望の席にご案内出来ない場合もございます。
会計や受け取り方法は?
-
階のカテゴリごとのレジにてお会計を承ります。会計時に呼び出しベルをお渡しするので、振動と赤いランプで通知が来たら、カテゴリ毎の受け渡し場所までお越しください。
ビバレッジの持ち帰り利用だけはできますか?
-
お持ち帰り可能な商品に限り、ご利用いただけます。対象商品についてはメニュー表をご覧いただくか、直接バリスタまでお問い合わせください。
- 整理券発券時はお持ち帰りのみの場合でも、店内利用と同じく整理券を取得いただく必要がございます。
Entering the store
Can I make an online registration to enter the store in advance of my arrival date?
- Both onsite numbered tickets and entry time registrations can only be made on the day of your visit.
How many people are covered by a single onsite ticket or single online same-day entry time registration?
- A single ticket or registration allows up to 5 people to check in. If your party includes 6 or more people, two tickets or registrations are required. (You can make two tickets or registrations yourself or have someone else make the second ticket or registration).
What should I do if I can't visit the store immediately after my number is called?
-
- Numbered ticket
You may enter the store within 2 hours after being called. - Same-day entry time registration
Please arrive within the time slot (30 minutes) specified by your registration. You cannot enter the store after the designated time.
- Numbered ticket
How can I cancel or change my onsite ticket or same-day entry time registration?
-
- Cancellation
Please complete the cancellation procedure using the link provided in the check-in completion email. - Change
Please complete the cancellation procedure described above and make a new onsite ticket or online registration.
- Cancellation
Is every child counted as one member of the party for onsite tickets and same-day entry time registrations?
- Yes. Each child is counted as one member of your group.
I made a numbered ticket, but didn’t receive an email from the ticketing system (AirWAIT).
- You may have entered the wrong email address, or the email may be in your spam folder. Please check and make a new ticket if you haven’t received the email.
We made a numbered ticket for a group, but I would like to enter the store later than other members.
- You can enter the store later than other members as long as one of them comes to the store entrance when you arrive to confirm that you are a member of the party.
Can I enter and exit the store as many times as I like with the same numbered ticket?
- The numbered ticket is only valid once. Once you leave the store, you cannot re-enter with the same numbered ticket.
Using the store
What kind of menu do you have?
-
Our menu differs on each floor
- 1st floor:
- Coffee/espresso beverages/various foods
- 2nd floor:
- Tea/some food items
- 3rd floor:
- Cocktails/coffee/espresso beverages/various food items
- Food menus vary depending on time of day and location.
Can I sit anywhere I like?
-
All seats in the store are available regardless of where you make purchases.
There are various types of seats on the 1st to 4th floors. Please find your favorite spot.- Notes: During peak hours, you may have to wait to find a seat. During store events and staff meetings, we may not be able to guide you to your desired seat.
How do I order, pay and receive my order?
-
Place and pay for orders at cash registers where those items are available on each floor. When items are ready for pickup, you’ll be notified by a supplied pager that vibrates and glows red. Please come to the appropriate pickup location at that time.
Can I order takeout beverages at the store?
-
Some items are available for takeout. Please see the menu or ask a barista to determine what is available for takeout.
- During busy hours when entry tickets are issued, an entry ticket will be required even if you only want to order takeout and will not enter the store.
关于入店
是否接受入店日前的提前预约?
- 现场号码券、网上当日时间指定服务仅限当日排号及入店。
我可以同时获得几个人的号码券或网上当日时间指定?
- 一次最多可以获得5人的名额。如果您需要6人以上的号码券,请分别取两张票或与其他入店客人每人领取一张票。
如果叫到我的号后我无法立即赶到怎么办?
-
- 现场发放的号码券
您可以在叫号后2小时之内入店。 - 网上当日时间指定服务
请在申请的指定的时间段(30分钟)内到达。超过时间后不能入店。
- 现场发放的号码券
我想取消或更改现场发放的号码券或在线当日时间指定
-
- 取消
请通过排号完成的电子邮件中的URL地址进行取消。 - 更改
您需要取消排号并从重新排号。
- 取消
我是否需要为我的孩子获取号码券或申请网上当日时间指定?
- 请确保您孩子的部分已包含在申请中。
我尝试排号但没有收到排号系统(Airwait)的电子邮件。
- 可能由于电子邮件地址输入错误而未收到,也可能被分类至垃圾邮件文件夹中。请确认是否存在上述情况,如果无法收到邮件,请再次申请排号。
我为同伴一起取了号码券,但我想与同伴分开入店。
- 如果已经入店客人的同行者到达店铺门口,并且可以确认是同行者的情况下,可以入店。
获得1次号码券后,我可以多次出入店内吗?
- 号码券仅1次有效。同1张号码券离开一次后,不能再次入店。
店内的服务
有哪些菜单?
-
各楼层的菜单内容各不相同。
- 1层:
- 咖啡/咖啡饮料/各种食物
- 2层:
- 茶/一部分食物
- 3层:
- 鸡尾酒/咖啡/咖啡饮料/各种食物
- 食物菜单会因供应时间和地点而有所不同。
所有座位都可以使用吗?
-
店内所有座位均可使用,与您在哪层购物无关。从1层到4层有各种类型的座位。请找到您最喜欢的地方
- 繁忙时段可能会有需要等候座位的情况。
- 有会议或举行活动时,您可能无法获得您想要的座位。
结账和取餐方法?
-
请在每层的各类收银台结账。结账时会配给您一个呼叫铃,当您收到振动和红灯通知时,请前往每个类别的取餐点取餐。
饮品可以外带吗?
-
外带服务仅限可以外带的产品。请查看菜单列表了解可以外带的产品,或直接询问咖啡师。
- 发放号码券时,即使仅需外带服务,也需要和店内进食的情况一样获取号码券。
STARBUCKS RESERVE®
ROASTERY TOKYO
〒153-0042 東京都目黒区青葉台2-19-23 2-19-23 Aobadai Meguroku Tokyo
中目黒駅 徒歩14分、池尻大橋駅 徒歩14分
- お客様へのお願い Polite request
-
近隣にお住いの方々へのご迷惑にならないよう、またお客様ご自身の安全確保のため、
私有地や車道に立ち入っての写真撮影はご遠慮ください。
駐車場のご用意がございません。ご来店にあたっては、公共交通機関のご利用をお願い致します。 To ensure your own personal safety, and so as to not inconvenience residents nearby,
please refrain from taking photographs while standing on the road or by trespassing onto on people’s private property.
Unfortunately, no parking is available. Please use public transport when visiting the Roastery.